תקשורת חזותית
Visual Communication
לימודי תקשורת חזותית ועיצוב גרפי
לימודי עיצוב אפליקציות, UX/UI, WEB עיצוב אתרים, אנימציה
-נטליה גרינברג
הגעתי למכינה בהחלטה של רגע שאני הולכת ללמוד עיצוב (ומאוד התלהבתי מזה שמיכל ענתה לי לטלפון והזמינה אותי לביתה המדהים ברחוב מלצ׳ט, ולא מזכירה שהציעה לקבוע פגישה).
היה לי דיי ברור שזה יהיה עיצוב גרפי בשנקר ולשם כיוונתי. גם ידעתי שפרויקט הגמר שלי יהיה ספר
לאחר שנפל לי האסימון לגבי מה צריך לעשות, הייתי חיונית וחייכנית. היה מדהים מה שהיצירתיות הוציאה ממני, והכי נהניתי מהעובדה שפתאום היה לי סוג של אישור לעשות את זה כל הזמן (לצורך העניין, אמא שלי מאוד רצתה שאהיה אחות)
רוני ומיכל לא רואים בעיניים: הם כנים וישירים והם יעשו הכל כדי לעזור לך להצליח. אין אצלם דבר כזה ״לא נעים״, בין אם זה מצחיק, מרגיז או מבאס בטירוף. בסופו של דבר זה היה מה שגרם לי להתעלות על עצמי והחזיק אותי ברגעים הקשים יותר בלימודים.
המסירות שלהם נוגעת ללב. הם באמת רוצים שתצליחו. אתם נכנסים למשפחה, לא לעסק, וכיף שם ממש
אז סיימתי בשנה שעברה את התואר במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר
אני זוכרת שבפגישת ההיכרות איציק רנרט הבטיח שאנחנו יושבים עם האנשים שיהיו החברים הכי טובים שלנו. את אחת מהם הכרתי כבר באותו יום
זה לא תואר קל. למען האמת, זה הולך ונעשה קשה יותר משנה לשנה כי העומס עולה ואף פעם אין מספיק זמן. אני חושבת שהרגעים האיומים ביותר היו הזריחות והתחושה הזאת ש״אתמול״ היה לפני המון זמן
זה תואר שכל הזמן גורם לכם להרגיש. אין רגע אחד של אדישות (גם לא בחלומות), אבל זה מקצוע שכל הזמן מתחדש וזה מה שכיף, לעולם לא משעמם
כולם אומרים שתבואו עם ראש פתוח. הכל טוב ויפה, אבל אל תשכחו מדי פעם להסתכל גם מבחוץ על מה שאתם עושים. זה ילמד אתכם המון. צאו לבלות מדי פעם, ותפרגנו לעצמיכם
אה, ואל תעשו עבודות עם פרצופים
-שירן ברי
הגעתי למכינה בעיקר מחוסר בטחון, לא האמנתי שאני יכולה לבד וחיפשתי אישורים מבחוץ. רציתי ללמוד צילום, הייתי בטוחה שזה כל מה שאני יודעת ויכולה לעשות. חיפשתי מכינות אבל הכל היה נורא מבהיל, נורא גדול ומוסדי ו.. לא רציתי ללכת לאיפה שהילדים המקובלים הולכים ללמוד. רציתי ללכת למקום בו אוכל להבין איך הקול שלי נשמע.
מהר מאוד, רוני ומיכל הוציאו אותי מהאזור הנוח שלי. הם לא נתנו לי אישורים, כמו שחיפשתי בהתחלה.. הם אפילו סירבו במוצהר לעשות זאת. הם לימדו אותי להבין לבד מה נכון ומה לא. להקשיב לעצמי. הם איתגרו אותי ועזרו לי לאתגר את עצמי.
לפני חודש סיימתי תואר בתקשורת חזותית בבצלאל. אלו ללא ספק היו ארבע השנים הכי קשות בחיי, אבל הדרך שלי התחילה מול רוני ומיכל. ההשראה שלי, היום, ממשיכה איתם.
אלו לא אנשים סטנדרטיים, עם מערכי שיעור סטנדרטיים ודעות סטנדרטיות. הם היוצאים מן הכלל. הם אלו שהלכו ראש בראש, הם אלו ששמו לבנה אחרי לבנה ובנו בית. הם אלו עם הפרוות ברווז הסינתטית על הקיר.
היום, אחרי עשרות מרצים עם שמות גדולים והרבה רוח, האנשים שאני משאירה במקדימה של הראש הם הפושפינים.
אז.. העצה שלי היא לא לפחד לפחד, להקשיב לעצמכם יותר מלאחרים, לצאת מהבריף וללא ספק לצלם את השיעור בו רוני מלמד איך לכרוך ספר. בהצלחה.
-נעמה ארינוס
כשהגעתי למכינה ממש לא ידעתי מה אני רוצה ללמוד. רק ידעתי שזה יהיה קשור איכשהו לאמנות ולעשייה. לפני המכינה התעסקתי באמנות, בכלל לא בעיצו והמכינה הכירה לי את תחום העיצוב, העברת מסר שהיה לי זר לגמרי. תוך כדי התהליך הבנתי שמה שאני רוצה להתעסק בו זה תקשורת חזותית, בעיקר בפן של איור.
אני מתחילה שנה רביעית במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. הלימודים במחלקה לא פשוטים בכלל – הם מאתגרים מאוד, עמוסים, קשוחים, ומאוד מתסכלים לפעמים. אבל בסופו של דבר אני לומדת המון והחוויה בגדול היא ממאוד חיובית.
הכי חשוב לקחת דברים בקלות ולזכור שאלה רק לימודים. לא לשכוח לעשות את מה שאוהבים תוך כדי התהליך. להיות פתוחים לרעיונות חדשים, טכניקות חדשות, ולגלות תוך כדי מה באמת התשוקה בלימודים ואז לעוף על זה בכל הכוח והשמחה – אני גיליתי שאני ממש אוהבת לכתוב קומיקס, דבר שבחיים לא חשבתי שאני אעשה.
-רועי ווקס
רציתי ללמוד תקשורת חזותית.
בגדול יצירה זה משהו שתמיד התעסקתי איתו והיו לי הזדמנויות שונות לממש את זה.
אבל מה שבעיקר הטריד אותי זה שלא היה לי מקור ביקורתי מקצועי חיצוני שאני מרגיש ממנו אותנטיות מלאה והתייחסות מעמיקה.
עיקר העניין שלי לבוא דווקא לפושפין היו ההמלצות הממוקדות שקיבלתי לגבי עניין הביקורת הבלתי מתפשרת, הלא מתייפייפת.
חשוב להבין שזה נכס יקר וחשוב. מאוד נהניתי מהשיח הביקורתי המפותח והדורשני במכינה שלא נשען רק על עניינים אסתטיים כאלה ואחרים אלא גם על מצבור אינטלקטואלי ויכולת לנהל דיון רציני בנושא שאתה עוסק בו.
מבחינתי התהליך במכינה היה כמו כל תהליך יצירתי, רווי בשאלות לכאן ולכאן לגבי איפה המקום שלי בתוך העולם הזה, איך אני מתפתח בתוכו- לא רק כמייצר דימוי אלא גם כמייצר דיון.
סיימתי עכשיו שנה ראשונה בשנקר. אני אכתוב בקיצור שאם אתה רציני ומגיע עם חזון, המרצים לא יעצרו בעדך(לפי החוויה שלי עד כה). מהעניין הזה אני מאוד מרוצה בשנקר. ניתנו לי כמה הזדמנויות מדהימות לקחת את העבודות לכיוון שלי ולהביא חומרים שהם קצת יותר חיצוניים(כביכול) מענייני המחלקה. מי שבעיקר יעצב את חוויית הלימודים שלכם זה מספר מרצים עם אתוס ובעיקר הסטודנטים שמסביבכם- כמה הם יאתגרו אתכם (או לא)בכל הרמות.
טיפ סטודנטים של פושפין בהווה: חשיבה עצמאית: אם יש משהו שאתם מאמינים בו לכו איתו ותעשו אותו הכי טוב שאפשר. תהיו מספיק נבונים כדי להבין מתי הביקורת היא חשובה ורלוונטית ומתי אתם הולכים עם הקול שלכם למרות הביקורת
-נועם חן
במכינה לא ידעתי מה אני רוצה ללמוד. שוחחתי עם מיכל כמה ימים אחרי שהחלטתי לעזוב תואר ראשון בתולדות האמנות, וקצה החוט היחידי שהיה לי זו העובדה, שפעם – רציתי לעצב ״עטיפות למחברות״. הייתה לי תחושה שזה קשור בעיצוב גרפי בצורה כזו או אחרת.
בלימודים גיליתי שעיצוב גרפי זה הרבה יותר מ״עטיפות למחברות״, ולפעמים זה פשוט זה.
התהליך היה שבמהלך המכינה הבנתי שאני לא מבינה.
הרעיון של להעביר מסר היה לי זר, באתי ממקום אחר – של כתיבת עבודות, ומבחנים של עשרות עמודים בהם אני צריכה לתאר, לנתח ולפרש דברים שאחרים עשו לפני (עמדה הרבה יותר נוחה להיות בה). בדיעבד הייתי עמוסה בקלישאות פרפר בתוך מבוך ושקיות סוכר.
חודש לפני המבחנים נפלו לי כמה אסימונים חשובים, והחלטתי ״לתקן״/להתחיל מחדש את רוב התרגילים שעשינו במכינה. איזה מזל!
למדתי במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. באופן אישי – החוויה שלי עם הלימודים עצמם התחילה ממש לא משהו, והסתיימה בצורה מאוד חיובית. לאורך כל הזמן הזה מערכת היחסים שלי עם המערכת או המוסד הייתה לא רעה בכלל, אישית ונינוחה. בטח גם הייתה לי המון ביקורת, אבל זה מסוג הדברים שכנראה אין טעם לזכור. תקשיבו לביקורת במידה מסויימת של ביקורת – אין טעם לפחד ממנה! מיליון אנשים יחשבו מיליון דברים עלעבודה אחת שיש לה מיליון פתרונות. המורים שילמדו אתכם חשובים, אבל בסופו של יום – חמישה נגעו לליבי, ולמדתי אצל חמישים .
וגם – תנסו להנות! – ממש מתגעגעים לזה כשזה נגמר לא חושבת שראיתי זריחה כבר שלוש שנים
-הדר גבע
כשהעגתי למכינה הייתי יותר בכיוון של עיצוב תעשייתי, אבל לא חושבת שבאמת הבנתי.
ולאט לאט יותר התגבשתי והבנתי מה בא לי לעשות.
תכל'ס בכלל חשבתי שאני הולכת ללמוד פסיכולוגיה או משהו הזוי, וממש טוב שבאתי לבדוק,.. הגעתי קצת בשוק, ואני חושבת שלמדתי לקבל ביקורת ישירה וברורה (אני עדיין לא מבינה פילסופים של כל מיני מרצים) למדתי להעביר מסר בצורה כייפית, הרגשתי שאני פותרת חידות משבוע לשבוע.
בסופו של דבר הלכתי לעיצוב גרפי וה״התמחתי״ באיור יחד עם אביאלוס בסילוס השלישי או אביאל בסיל לפשוטי העם. בגדול החוויה שלי הייתה מאוד חיובית. לא חושבת שעצם זה שלמדתי בשנקר זה מה שהשפיע, אלא יותר האנשים מסביבי (ולא מדובר במרצים).
בתכל'ס, הגעתי עם יכולות איור מסויימות ואחרי המון המון כאב ראש חזרתי לאייר אינפנטילי.
נפטרתי בעיקר מכל מיני ניסיונות להיות משהו שהוא לא אני, אבל הדרך אולי הייתה קצת מפותלת מידי.
תהנו, אל תחשבו קשה מידי, תעשו מה שבא לכם, כי הנושאים ממש פתוחים ומאפשרים המון יצירתיות, ואל תפלו לקלישאות כי מיכל תאכל אתכם בחיים
-אביאל בסיל
כשהגעתי לפושפין לא ידעתי מה אני רוצה ללמוד, ולמען האמת לא ידעתי אפילו מה זה שנקר ובצלאל
חשבתי שאגיע למכינה, אבדוק מה כל הסיפור וזהו.. תוך כדי נחשפתי להרבה כיוונים והבנתי מה יותר מתאים לי
המכינה הכירה לי את עולם העיצוב, מה זה בכלל, מה אפשר לעשות עם זה ובעיקר הכניסה לי חשק לבדוק את זה לעומק. הדבר הכי חשוב שלמדתי במכינה היא לחשוב כמו מעצב, למרות שלא ידעתי הרבה ולא הבנתי כלום, ביקשו ממני לחשוב כבר כמו מעצב והתחילו ללמד אותי לחשוב אחרת ממה שחשבתי עד אז
אני למדתי איור במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, לי היתה חוויה מאוד טובה מהלימודים.. הגעתי בגיל מאוחר יחסית, ואם המון חשק להחשף לדברים שהיו חדשים לגמרי בשבילי (נגיד, איך מדליקים מחשב) בסופו של דבר אני לא חושב שזה שינה לי שלמדתי בשנקר.. זה היה יכול להיות כל מוסד אחר מבחינתי.. לקחתי את מה שאני צריך מהלימודים, ניסיתי למצוא את הדרך שמתאימה לי בין כל הרעש מסביב
תהנו ותעשו מה שבא לכם. אם אתם קוראים את זה אז אני מניח שאתם לא מתכוונים להיות עורכי דין/רואי חשבון/משהו מסובך עם כלכלה.. אז לכו עם זה עד הסוף, תחפשו עבודות מעצבים ודברים שמדליקים אתכם ותנסו לעשות גם
וחשוב מאוד לא להתרגש מביקורות.. מיכל עד היום קוטלת אותי
-אביטל ברקאי
כשהגעתי למכינה התלבטתי בין עיצוב תעשייתי לתקשורת חזותית
התהליך שעברתי במכינה הוא שהבנתי שאני רוצה משהו יותר רב תחומי ולכן בחרתי במחלקה לתקשורת חזותית כי עיצוב תעשייתי הרגיש לי סגור מידי
סיימתי עכשיו שנה ב' בבצלאל במחלקה לתקשורת חזותית והלימודים מאוד קשים ומאתגרים. שנה ב' היתה קשה במיוחד, אך אני מרגישה שאני לומדת את הדבר הנכון. בצלאל לדעתי הוא מוסד קצת מסוגר במחשבתו אך אני נהנית בו סה"כ. העצה שלי לתלמידים במכינה בהווה היא ממש להתרכז בלעשות תיק עבודות שמכיל רק דברים שאתה אוהב ומרגיש שאתה יכול לדבר עליהם ולהיות גאה בהם. לא לנסות לקלוע לאיזשהו טעם או לחשוב שמשהו מתאים למחלקה מסוימת כי אני נבחנתי עם אותו תיק גם לתעשייתי וגם לתקשורת חזתותית והתקבלתי לשניהם
מהמכינה צריך פשוט לנסות לקחת כמה שיותר כלים ולסחוט כמה שיותר מידע שתהיה החלטה טובה
מכינה לתקשורת חזותית
איפה כדאי ללמודתקשורת חזותי?
תקשורת חזותית, יצוב גרפי הוא תחום עיצוב העוסק בשילובם של טקסט ותמונה לשם העברתו של מסר מסוים, ובתור שכזה הוא חלק מהתקשורת החזותית שהיא תחום בתוך ענף העיצוב החזותי. שילוב העיצוב הגרפי בתקשורת ובעולם המחשבים הוסיף לתחום עיסוק בשמע ושילובו במדיום החזותי. תחום העיצוב הגרפי בא לידי ביטוי ב: עיצוב של טקסטים מודפסים (עלונים, כתבי עת וספרים), עיצוב אריזות מוצרי הצריכה, כרזות, פרסום, שלטים, עימוד, עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב ממשקים לטלוויזיה, עיצוב ממשק המשתמש למערכות מידע, איור, וידאו, אנימציה ותחומים נוספים. לפיכך, מעצבים גרפיים שונים יכולים לעסוק בפועל בתחומים רחוקים לכאורה, מעיצוב בול ועד עיצוב ממשק וירטואלי
המחלקות הכי טובות
במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל חמישה מסלולי התמחות לשנים ג’ ד’
מסלול איור
מסלול עיצוב גרפי טיפוגרפי
מסלול עיצוב לפרסום
מסלול עיצוב ברשת, ממשק וחווית משתמש
מסלול עיצוב בתנועה ובווידאו
במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר שלושה מסלולי התמחות
עיצוב גרפי/טיפוגרפי
עיצוב למדיה אינטראקטיבית
איור (מסלול זה נבחר כבר בשנה ב’)
במחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי בחולון שלושה מסלולי התמחות
עיצוב למדיה מודפסת
עיצוב למדיום המסכי
עיצוב למדיה אינטראקטיבית
במחלקה לעיצוב גרפי בויצ”ו חיפה יש מסלול וידאו ואנימציה המוצע לסטודנטים מהמחלקה לעיצוב גרפי ולסטודנטים מהמחלקה לצילום.
בוגרי המכינה לתקשורת חזותית
מספרים על הלימודים באקדמיה
(בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי בחולון, ויצו חיפה)
-יאן בולוטוב
האמת שלא היה לי מושג, כשהגעתי הייתי לגמרי אבוד
המכינה הראתה לי שבכלל קיים כיוון כזה. ואז החלטתי לנסות תקשורת חזותית
הבנת הסטנדרטים בבתי הספר, הכרות עם בריפים, אני יכול להגיד שבמכינה פיתחתי דרך חשיבה, ופנייה לבריפים
התקבלתי למחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. האמת שבגדול, אני חושב שעשיתי טעות ואם הייתי בוחר שוב הייתי הולך ללמוד קולנוע בחו"ל, אבל זה מאוד אינדוודואלי
המוסד סביר (שנקר). מבחינת התלמידים יש לי שתי בעיות עיקריות א. היחס למילואימניקים הוא מבאס ולא באמת טיפול פרטני, היית במילואים? בעיה שלך. תגיש לי את הפרויקטים בכל זאת, ואז אני נכנס למרוץ. וכאחד שעושה מילואים לפחות שבוע וחצי בכל סמסטר- מרגישים את זה, כל סמסטר אני במרוץ
דבר שני יש תוכנית חדשה בשנקר שאת המחלקות בשנה ג׳ מחלקים לא לפי הישגים בלבד, או איך שהיה בעבר- הראשון שבוחר באתר הרוויח, אלא המחלקה עוברת על הפורטפוליו שלך ולפי הציונים שניתנו מכל מחלקה (גרפי, מושן, אינטרקטיב) בוחרים לאן אתה הכי מתאים
עכשיו אני במלחמות עם ראש המחלקה כי אותי משכו לגרפי בגלל הציון הגבוה שניתן לי. למרות שאני מתאים גם למושן, אבל בגלל שהציון שלי נמוך יותר במושן אז החליטו שאני לא מתאים לשם
מה שמצחיק זה שאם הייתי זורק בפרינט, הייתי מקבל מושן עכשיו. קיצר בוחרים בשבילך, באסה
אבל לא משנה איפה אתם לומדים, תבואו להדפיס אצלי בקופי-פרינט
-עדי ארדון
במכינה התלבטתי אם ללמוד אמנות, שזה מה שבאמת רציתי, או ללכת על משהו יותר פרקטי וללמוד עיצוב. לא ידעתי באמת שום דבר על עיצוב, העברת מסר וכו', התעסקתי נטו באומנות עד שהגעתי למכינה.
בפושפין נחשפתי יותר ויותר לעולם הזה ולכלים שבהם אוכל להשתמש כדי להביע את עצמי, מה שבסופו של דבר גרם לי לבחור ללמוד תקשורת חזותית.
כמובן גם למדתי מההתחלה: איך לגשת למשימה, מאיפה מתחיל תהליך החשיבה, להראות איפה אני בעבודה שהגשתי.
עדיין צעירה אבל אני יכולה להגיד על השנה הראשונה בשנקר שהתחיל קצת קשוח ולקח לי זמן להבין מה בדיוק רוצים ממני.
בסמסטר השני כבר הרגשתי יותר בנוח והתחלתי גם ליהנות ממה שעשיתי (אולי זה גם טיפה היה קשור למרצים)
בסופו של דבר הכי חשוב זה לעשות את מה שאוהבים, אם אתם בפושפין אתם בכיוון הנכון!!!
בהצלחה
-אספ שליו
כשהגעתי למכינה ידעתי כבר שמה שאני רוצה להתעסק בו זה עיצוב גרפי באופן מאוד כללי, הבנתי שהרבה דברים שהייתי עושה בשביל הכיף הם חלק מהמקצוע אבל לא היה לי מושג לגבי כמה רחב התחום ובמה אני רוצה להתמקצע.
במכינה למדתי לפתור בעיות באופן חזותי ולמדתי דרכים חדשות לבטא את עצמי ואת מה שעובר לי בראש בצורה חזותית, עם פחות דגש על "יפה" או "מכוער" שהיו עד אז מילים מנחות.
גם למדתי לקחת את עצמי ברצינות ולהתמודד עם דברים שלא בראש שלי ולעשות בצורה הטובה ביותר. בחרתי בסוף כמובן במחלקה לתקשורת חזותית.
קצרה היריעה מלהכיל את כל עוולות שנקר. המוסד מתנהל מבחינה לוגיסטית בצורה עלובה, התלמידים לעולם לא נמצאים במקום של בטחון אלא תמיד שאלות וקצוות לא סגורים ולא ברורים ועוד ועוד.
אם הייתי צריך הייתי כותב על זה ספר. הדברים האלה נכונים גם לגבי המחלקה עצמה בנושאים שהם כפופים למוסד עצמו או צריכים ליישר איתו קו.
עם זאת המחלקה עצמה מגלה סובלנות כלפי אינדיבידואלים וזה בשביל מישהו כמוני הכי חשוב.
גם ראש המחלקה הקודם וגם הנוכחי השכילו לתת לי להתבטא בצורה ובדרך שלי למרות שהיא שונה ונותנים לי את המקום והכבוד –תמיד.
היחס שמקבלים מהמחלקה והדלת הפתוחה של ראש המחלקה בעיניי היא נקודת האור הגדולה (ואחת היחידות) של המוסד.
תפתחו את העיניים ותסתכלו מסביב. אין דבר יותר פותח ראש מלראות 20 פתרונות שונים לאותו תרגיל. זה גם תמיד מזכיר לי כמה אנחנו רחוקים ממתמטיקה. מיותר לציין שזה אושר גדול בפני עצמו.
-עומרי יניב
כשהגעתי למכינה רציתי ללמוד תקשורת חזותית. אני חושב שהמכינה נתנה לי פור דיי גדול על סטודנטים שלא היה להם מושג למה הם נכנסים. מאיך לגשת
לבריף, איך להדביק על קרטון ביצוע (אהבה שלי קרטון ביצוע), לתת ולקבל ביקורת. אני חושב שהדבר הכי משמעותי היה צבירת הבטחון לקראת המבחנים. במקצוע כ״כ תחרותי עדיף שתבוא בטוח בעצמך ועדיף שתדע שזה מה שאתה באמת רוצה ללמוד כי התואר הוא לא פשוט בלשון המעטה.. ובאסה לפרוש בשנה ב׳ או ג׳.
אני לומד בשנקר (כרגע בין ג׳ ל-ד׳), ואפשר לחלק את המוסד לשניים: רמת המרצים, רמת השיעורים ובדרך-כלל גם רמת הסטודנטים היא מעולה. באמת שמי שמוכן לבוא ולקרוע ת׳תחת ירוויח, ויפתח פער על הקולגות די מהר במהלך הלימודים. הסגל הוא ברובו באמת מוצלח, החל מראש המחלקה שתמיד אפשר לדבר איתו ועד המזכירות והאנשים הטכניים במחלקה.
מאידך יש את המוסד שנקר, מוסד שהוא דיי מדכא בתאכלס.. אווירה סטודנטיאלית לא תמצאו שם לרוב האנשים מתים לברוח מהמבנה המתפרק והשירותים המצחינים. באמת שאני לא חושב שקבלתי אי פעם מענה רציני לאף שאלה ששאלתי, ואפילו במחלקה שלנו יודעים שאין באמת עם מי לדבר. זה כאילו המוסד הזה מצדיק את עצמו לשם היותו הוא ולא לרווחת הסטודנטים אשר אותם הוא אמור לשרת. גם אגודת הסטודנטים הייתה דיי הזויה ולדעתי לא השתתפתי אי-פעם באירוע שלהם או קבלתי מהם משהו (למרות שאנחנו משלמים כמה מאות שקלים בשנה לממן אותם). לשמחתכם, היו״ר החדש מגיע מתקשורת חזותית, אז בטח דברים ישתפרו.
אבל, לא הכל נורא – יש גם היבטים נחמדים. מי שבאמת רוצה יוכל להשתמש בכל האמצעיים הטכניים של המחלקות השונות כמו סנדאות עץ, הדפסים, פלסטיקה וכו׳.. אתם פשוט תצטרכו ללמוד לבד על חשבון הזמן הפנוי שלכם. וגם השנה למשל, חילקו כסף מזומן לבערך 80 מצטיינים מכל המחלקות, שזה תמיד נחמד לקבל צ׳ק של 2000-3000 שקל משום מקום. יש גם כל מני תכניות חילופי סטודנטים והתמחויות, אמנם במידה מאוד מצומצמת.. אבל מי שאמת באמת יקרע את התחת יגיע לאן שהוא רוצה.
תעבדו קשה, אל תעשו יותר מדי לילות לבנים תנהלו את הזמן ביעילות
זה לא חיים ומוות, אל תתנו לפאניקה של הקולגות להשפיע עליכם
ותזכרו שבאפוקליפסה מעצב זה המקצוע הכי מיותר בעולם
בהצלחה!
-טל הרץ
התלבטתי בין עיצוב גרפי / עיצוב אופנה / עיצוב תעשייתי / אומנות
במכינה נחשפתי להמון ידע ונושאים חדשים. למדתי המון טכניקות פרקטיות של ציור, חומרים, צורות הגשה, חיתוך והדבקה ועוד
קיבלנו הרצאות מבוגרים של המחלקות השונות לעיצוב לגבי המחלקה שהם לומדים בה, מה שממש נתן לי כיוון והכי חשוב– פיתחתי יכולת לחשיבה קונספטואלית על ידי התרגילים והביקורות בכיתה, מה שליווה אותי ועזר לי מאוד בשנים הראשונות בתואר. אז גם גיליתי כמה אני אוהבת את התחום הזה ולמה. בחרתי ללמוד עיצוב גרפי במכון הטכנולוגי בחולון כי הרגשתי שזה התחום שייתן לי הכי הרבה חופש יצירתי
אני מאוד נהנתי מהתואר (כמה שהיה גם קשה). אני חושבת שיש יתרונות וחסרונות לחולון כמו כל מקום אחר אבל בסך הכל הרגשתי שהרף שם גבוה ושאפשר להגיע רחוק אם רק רוצים
ממליצה לנצל את תקופת הלימודים ולקחת קורסי בחירה שהכי מעניינים אתכם ולא להתעצל
להאמין בעצמכם גם כשיש תחרות וביקורות. ומאוד ממליצה לעשות חילופי סטודנטים! אני עשיתי בברצלונה וזאת הייתה חוויה מדהימה